Crocodile farm och wildlife park

Imorse efter frukosten tog vi moppen och åkte till öns Cable Car (en linbana som går ca 700 meter över havet.) 
 
När vi väl var framme hade de stängt för underhåll just idag, så typiskt. Vi ändrade om planerna och bestämde oss för att åka runt ön och se vart vi hamnade. 
Första stoppet blev på en krokodilfarm, vi gick runt en stund och såg både små och stora, friska och skadade, 
Hade även turen att pricka in deras lunchdags. Krokodilskötaren kastade in kycklingar till dem (de var döda såklart) och de försvann i ett nafs. 
Helt galet hur stora de kan bli, skulle inte vilja möta en sån när jag är ute och simmar hehe. 
Det var väl inget lyxhotell som krokodilerna hamnat på tyvärr, utan ganska skabbigt och de levde många på små ytor. Det var tråkigt att se! 
Men värt ett stopp på vägen. 
 
 
Efter farmen körde vi en bra bit och hamnade tillslut på Tan Jang Rhu beach. En riktigt vacker strand och helt underbara omgivningar. 
Här stoppade vi för lunch och ett svalkande dopp i det blå havet. 
 
Körde sedan ännu längre och vips var vi framme vid Langkawi wildlife park. 
Ni som känner mig vet att jag är helt tokig i djur så jag blev mer än nöjd. 
Här såg vi alla möjliga djur, tvättbjörnar, apor, mushjortar (som kan vara det sötaste djuret som finns) och massa andra. Fick även hålla i en orm, haha! 
Sedan fortsatte vi längst kusten och var hemma igen. Det har blivit många mil på moppen då vi kört runt hela ön. 
Och det har verkligen vart en toppendag! 
 
Imorgon är det Cable Car som står på schemat så hoppas verkligen de har öppet. ;)
 
Kram!
 
Dagens moppeoutfit ;) 

Krokodiler 

Krokodiler 

Vackra stranden 


 

 
Mushjort. Så otroligt söt! Kolla bara de små benen. 


 
Orm mitt uppe i lunchen 
 

 
Och en orm runt mig, jag som är LIVRÄDD för ormar... 
 

 

 

 

 

 



Kommentera här: