Perhentian till Kuala Lumpur

Vi tog flyget från Kota Bharu till Kuala Lumpur vilket gick väldigt smidigt.
Från flygplatsen i KL tog vi en buss för en väldigt liten peng och de körde oss fram till hotellet. 

Vi har valt att bo lite finare nu. Bor på ett helt nybyggt hotell (Izumi hotel) som ligger mitt i Bukit Bintang. Läget är helt fantastiskt och hotellet så fräscht. Vi bor i ett superiorrum på åttonde våningen. 

Igår kväll när vi checkat in osv tog jag mig en lååång dusch. 
Njöt över att första gången duscha i en fräsch dusch och att ha varmvatten. 
Rakade benen, bodyscrubade mig och gav håret en rejäl ompackning. 
Längesen jag känt mig så ren haha. 
Sen sov vi gott i RENA och sköna sängkläder. 

Idag har det vart en lång dag, vaknade pigga redan innan sju imorse så vi har hunnit med mycket idag. 
Strosat runt i hundratals affärer och olika köpcenter(shoppingen här är grym, var bland annat i Baraya Time Square där de har ett nöjesfält högst upp), ätit grymt god sushi och besökt Petronas tower. 

Jag fick med mig ett par shorts och ett linne. Sedan har vi lagt undan lite saker vi ska köpa imorgon. 

Nu är det läggdags här i KL. 
Vi hörs!

Dagens goda lunch 

Nöjesparken i Beraiya Times Square. 
Berg och dalbanan ni ser är 800 meter lång och består av massa snurrar och loopar. (Den går även i 80km/timmen!) 

Ljusshow vid Petronas 

Grillspett på gatan. Man väljer de man vill ha och sedan grillar/kokar de dem. 

Ännu mer grillspett. 

Har ni hört talas om frukten Darian? De äter den precis överallt men den luktar något otroligt mycket. De som äter dem äter med plasthandskar och på många ställen är de förbjudna pga deras starka lukt. Bland annat i hissen på vårt hotell står det en skylt att man inte får ha frukten i hissen haha! 
Vi har inte smakat på frukten än men ska göra det i dagarna. 

Lite kul Haha 


Dagens kvällsmat 

Petronas tower 

Petronas innan det blev mörkt. 

Petronas 


Från morgonens hotellfrukost. 



Kommentera här: