Singapore Sling och Zoo

Just nu är vi i Singapore och har vart i två nätter. 
Vi tog bussen från stationen i Kuala Lumpur och den gick smidigt hit till Singapore. Bussen hade dessutom massagefunktion i alla stolar, extra breda stolar och alla en egen tv. Lyx. Även gränsövergången gick smidigt. De skannade igenom oss och våra väskor och sen fick vi varsin stämpel i våra pass. 

Vi bestämd oss för att leta boende i chinatown där de brukar finnas lite billigare boende.  Vi hamnade på ett hostel som heter Chic Capsule Otel. Det är hur grymt som helst! 
Vi bor i varsin dorm (en egen säng i ett delat rum) tillsammans med 14 stycken andra. 

Allt är jättefräscht och rent så det gör inget för mig att vi delar. (Annars är jag lite kräsen med boende hehe. Lyxbackpacker). 

Varje dorm har dessutom en egen 33 tums smart tv med beats till. Så lyxigt! Jag har knappt använt min men Filip har grejat med sin en hel del. 

Vår första dag här spenderade vi på olika shoppingcenter. Bland annat Orchard road och Bugis street. Mysiga och trevliga ställen. Är dock rätt mättade på shoppingmalls och marknader efter allt stros hihi. Vi fick iaf med oss varsitt par shorts.

Igår kväll bjöds vi på mat här tillsammans med de som jobbar och de som bor här på hostlet, himla trevligt. 
De firade första maj så därav festen :). 

Idag har vi vart på Singapores Zoo, helt otroligt fint Zoo och så mycket djur att se, kikade även på 4 st shower.
 Vi strosade runt i 8 timmar tills det stängde och då fick de i princip dra oss ut haha. 
Är ni i Singapore så är zooet ett måste om ni frågar mig, (som älskar djur hehe). 
Djuren såg ut att må bra och omgivningarna och deras inhägnader var superfina. 

Ikväll har vi vart på Clarqe Quay och druckit den kända drinken Singapore Sling. 

Vi trivs verkligen super här. Känns dock inte som Asien alls, både på gott och ont. Landet består av helt enorma moderna skyskrapor och det är otroligt rent och snyggt på gatorna. De flesta gatunamnen har även Amerikanska gatunamn och det känns som majoriteten pratar engelska.
Det är också väldigt mycket dyrare än andra delar av Asien. Känns som rena rånet att gå ut och äta lunch här med tanke på de billiga priserna i de tidiga länderna vi vart i. 
En lunch går på ca 70-80kr och tidigare har vi betalat Max 20kr haha! 


Nu är det läggdags här, Imorgon ska vi upp tidigt och åka till Universal Studios! 
 
(Om någon undrar varför det är halvtaskiga Bilder jag lägger upp är det för de är tagna med telefonen, har ingen dator med mig så jag kan tyvärr inte lägga upp bilderna från systemkameran). 

Badrummet här vi bor 

Min dorm 
Marina bay sands, sjukt fint hotell

Runt hotellet och marinan finns också en riktigt fin strandpromenad
Bugis street 
Middag med rumskompisar 
Sköldpadda på zoo

Pygme flodhäst 
Apbebis 
Sköldisar 
Racoon 

Mushjort 



Singapore Sling, Förövrigt jättegod! 


Kommentera här: