Några dagar i Bangkok

Tänkte sammanfatta vår bangkokvistelse i ett och samma inlägg. 
 
Vi har shoppat en hel del. 
 
Vart på 4d bio (4d är när stolen rör sig till filmen, sprutar vatten och blåser osv) och sett Divergent, bra film!
 
Ätit supergod nachotallrik på hard rock café. (Jag och Filip spenderade vår 2 års dag på sjukhuset så vi firade lite i efterhand). 
 
Vart på massa roliga marknader och sett allt mellan himmel och jord. 
 
Åkt tuktuk ända ut till Siam Center och väl där kommit på att jag glömde rumsnycklarna på bordet i restaurangen där vi bodde (tillbaka mot hostlet i panik). 
 
Spenderat alltför många timmar på sjukhuset och ringt alltför många samtal till försäkringsbolaget som vart sjukt långsamma. 
 
Äntligen träffat min älskade vän Ellinor som spenderat många månader ute i världen. Tänk att våra vägar korsades i Bangkok av en ren slump, hur bra?! 
 
Filip har köpt en ny mobiltelefon då hans gamla la av. (Samsung pocket). Vi åkte till de dyra fina köpcentret för att det skulle vara seriöst och slippa bli lurade. Trodde vi... 
Betalade med mitt bankkort och köpet gick igenom (var såklart noga med att det var rätt belopp osv.) SEN tar hon en lapp och skriver av mitt kortnummer och kräver att jag ska skriva min pin-kod till det. Aldrig i hela mitt liv, jag vart så arg att jag skakade haha. Ingen i världen kan kräva mig på min pinkod. Efter mycket om och men krävde jag tillbaka köpet, såg att pengarna kom in direkt också. Tog ut pengar och betalade affärh*lvetet kontant och stack där ifrån fort som attan. Men telefonen funkar fint iaf haha. 
 
Även kommit på att taxi är sjukt mycket billigare än tuktuk (så länge man kräver taxameter, annars lurar dem skjortan av en med deras hutlösa priser.
 
Träffat sjukt roliga katter på stället vi bodde, de har spelat in musikvideor när katterna är utklädda osv och lagt upp på youtube. Kolla här: http://m.youtube.com/watch?v=XnB3JhTfYH8 kanske inte så kul för katterna men hehe. Jag skrattade iaf så jag höll på att dö när jag satt och kollade och hade katten på filmen i knät haha. 
 
Druckit supergoda shakear gjorda på färsk frukt. 
 
Ätit massa god mat och bara njutit av huvudstaden. Älskar verkligen Bangkok. Finns alltid något att göra! 
 
Detta är vad vi gjort kort och gott. Har ni några frågor så är det bara att kommentera, alltid kul! 
 
Kärt återseende 
 
Klubbgatan
 
Nachotallrik på hard rock. Var även earth hour samtidigt vi var där så de var kolsvart inne i restaurangen haha. 
 
Anton 



Kommentera här: